Barion Pixel

A makrancos Braille-nyomtató – 1. rész, 1. forduló

Kedves Játékoskedvű Barátaink!

Indítottunk egy játékot, ami a 6 pontos Braille-írás ismeretét feltételezi.

A játék neve: A makrancos Braille-nyomtató.

A makrancos Braille-nyomtató egyik tűje (persze soha nem tudni, hogy melyik) rendre megtagadja a munkát, nem nyomja ki a dudorokat. Még szerencse, hogy egy-egy fordulón belül következetesen teszi, azaz, ha nem nyomtat, akkor egyetlen betűnél sem nyomtat. Ennek következtében elég furcsa szöveget ad ki magából a nyomtató. A játékos feladata az eredeti szöveg megfejtése és leírása síkírással egy e-mail törzsébe. Például: a „nyomtatási kép ”ghgcjebi”, ami számírással: 1245 125 1245 14 245 15 12 24, és a játékos megfejtette, hogy a hármas pozíció tűje makrancoskodott, akkor könnyen meg tudja határozni, hogy az eredeti szó az „örömteli” volt. Egy másik példaként: a „rrerhlaka!”  (számírással: 1235 1235 15 1235 125 123 1 13 1 235) – a négyes tű makrancoskodása miatt – megfejtése „ördöglakat”. A játék hat részből, minden rész hat-hat fordulóból áll. Minden rész fordulóiban egy-egy témából választott egy-egy mondat képezi a feladványt. Az értékelésnél minden megfejtett teljes szót, vagy írásjelet értékelünk oly módon, hogy a játékos megkapja a megfejtett szavak számírással átírásából nyert számok összegének megfelelő pontszámot. Minden rész végén résznyertest hirdetünk a legtöbb pontot elért játékos, vagy holtverseny esetén a legtöbb pontszámmal rendelkező játékosok közül kisorsolt játékos személyében. A résznyertes tárgyjutalomban részesül. A részversenyek pontozása minden rész elején újra indul, miközben a játékosok megőrzik addig elért pontjaik számát a végső elszámolás céljából. Az utolsó, hatodik rész után is hirdetünk résznyertest, majd az összesített pontszámok alapján a három legtöbb pontot gyűjtött játékost értékes jutalomban részesítjük.

A játék szabályai:

A feladványok hetente a Hermina hírlevélben jelennek meg számírással, karakterenként egy-egy szóközzel elválasztva. A Braille-nyomtatási képben megjelenő, szöveg közbeni szóközöket a 0 számjeggyel jelöljük. A megfejtéseket síkírásban, az

info@herminaegyesulet.hu

címre feladott elektronikus levélben kell elküldeni a fordulónként megadott határidőre úgy, hogy a levél tárgya Braille-játék legyen! Minden fordulóban az új feladvány mellett közöljük az előző forduló helyes megfejtését is. A játékban a beavatottakon kívül bárki részt vehet.

Az első forduló feladványa:

46 125 1245 126 24 145 15 24 15 145 2 0 245 1 145 16 4 125 0 456 145 0 6 16 145 0 124 15 1245 245 16 1 0 1256 145 145 15 124 15 12 145 24 0 46 12 15 16 24 24 0 46 12 125 1 24 12 12 15 6 145 1 1 2 0 1 0 125 1 245 124 15 145 245 15 24 0 245 1 124 24 145 245 125 1 245 246 0 4 125 4 24 125 15 145 145 156 15 125 0 14 15 1245 1 12 1 15 245 246 245 4 145 1 1 0 456 12 1 15 0 0 156 1256 12 15 245 16 24 145 1 124 245 4 245 0

A megfejtéseket 2023. december 03.-n éjfélig várjuk!

Mi Ketten (Berta Edina és Győrfi Attila)

Megosztás